Elektronisk bilagshåndtering

Elektronisk bilagshåndtering

I Son Regnskap blir alle bilag skannet og lagret digitalt på en sikker plassering og alle rapporter, lønnsbilag mm. blir utsendt per e-post. Vi tilbyr derfor elektronisk bilagsbehandling for våre kunder, noe som bidrar til en enklere hverdag for deg og din bedrift.

Hva er elektronisk bilagshåndtering?
Ved elektronisk bilagshåndtering og bruk av elektronisk
dokumentarkiv vil du som kunde kunne kutte ut dine fysiske
papirpermer og heller ha tilgang til alle dine regnskapsdata og
dokumentasjoner tilknyttet din virksomhet online.

Når bruker man elektronisk bilagshåndtering?
Alle papirbaserte dokumenter, som utgående og inngående faktura, lønnsslipper, rapporter tilknyttet ditt kassasystem eller kvitteringer for utlegg/kjøregodtgjørelser kan sendes og lagres elektronisk. Vi håndterer dine inngående faktura ved å motta dem direkte fra din leverandør og sender melding til deg for elektronisk attestasjon i systemet. Du kan selv velge om du vil skanne regnskapsbilag direkte til regnskapssystemet eller sende dem via e-post til oss, eller ta bilde av bilagene via app for direkte innlasting i regnskapsprogrammet.

Usikker på hvilket regnskaps program som passer best for din bedrift, kontakt oss så kan vi hjelpe deg med dette valget.

Hva med kasserapporter?
Driver du butikk er du pålagt å ha godkjent kassaapparat. De aller fleste klassesystemer kan med enkle grep i dag sende over oppgjørsfiler direkte til regnskapsprogrammet. Det gjør at kostnaden for deg som kunde kan bli betydelig lavere ved valg av våre løsninger.

Driver du nettbutikk?
Viste du at det finnes integrasjoner som muliggjør at alle salg som gjøres via nettbutikken automatisk lastes inn og bilagsføres direkte i regnskapet. Vi har god oversikt over hva som rører seg innen netthandelsfronten og kan hjelpe deg å komme i gang.

Hvordan bruker man dette systemet?
Systemet er svært fleksibelt, både for kunde, deg og våre autoriserte regnskapsførere. Det er lagt til rette for at du som kunde kan skanne og lagre dine egne interne dokumenter. Her har du muligheten til å sette opp indeks for eget arkivsystem. Alle lønnsslipper kan sendes elektronisk, og fakturasystemet vi benytter utsteder faktura i PDF og elektronisk format (EHF), VIPPS faktura, i tillegg til andre formater og sendemåter. Der det er mulig ønsker vi å integrere ditt kassa- og fakturasystem mot regnskapsprogrammet slik at du som kunde unngår manuelle og fordyrende prosesser.

Hvem passer dette systemet for?
Systemet passer for absolutt alle bedrifter, store som små. Selv om vi tilrettelegger for elektronisk bilagshåndtering er det mange der ute som ønsker papirhåndtering og da tilpasser vi oss dette.

Hvorfor bør man bruke dette systemet?
Når bilagene er skannet, kan bilagene makuleres eller kastes. Det betyr at du slipper å ha hyllene fulle av bilagspermer eller ha fulle og halvfulle plastposer med bilag liggende og slenge. På samme måte kan du håndtere evt. kontantkvitteringer som du har tatt bilde av og lastet opp i en appen blir ikke borte. En elektronisk løsning av ditt regnskap er i takt med utviklingen i tiden. Totalt sett gir dette systemet både miljøgevinst, trygghet, mindre risiko for rot med bilag og generelt bedre totaloversikt i regnskapet i tillegg til selve kostnaden for regnskapsføring som da blir betydelig lavere.

Ta kontakt med Son Regnskap i dag, dersom du ønsker å vite mer om elektronisk bilagsbehandling.

Ditt regnskap er velkommen til Son Regnskap.

Har du spørsmål til:

Elektronisk bilagshåndtering

Ikke nøl med å ta kontakt med Son Regnskap. 
Våre regnskapsfører kan garantert hjelpe deg med det du måtte ha av regnskapsrelaterte spørsmål.